2de graad

Welkom op de digitale infoavond voor leerlingen en ouders van de 2de graad. Op deze pagina vind je de algemene informatie over de werking van de 2de graad.

Lessentabel 2de graad

Olympiades

In de 2e graad wordt er ook actief deelgenomen aan verschillende olympiades.

• Zo is er de Junior Wiskunde Olympiade. Tijdens deze olympiade wordt er niet enkel gewerkt aan de inhoud van de leerstof, maar ook aan het out-of-the-box denken. De antwoorden op de vragen zullen de leerlingen dus niet in hun eigen cursus terugvinden, maar zelf moeten beredeneren.

Elk jaar zijn er tal van coole prijzen te winnen.
    Meer info of extra oefenen: www.vwo.be
  • Omdat onze leerlingen de richting Wetenschappen volgen, wordt er ook deelgenomen aan de Vlaamse Olympiade der Natuurwetenschappen. Hierin komen alle verschillende wetenschappen aan bod.

Geboeid door natuurwetenschappen? Ga dan de uitdaging aan en probeer één van de hoofdprijzen te winnen (deelname aan internationale olympiade) en/of een leuk prijzenpakket.
    Meer info of extra oefenen: www.vonw.be